یزدفردا: استاندار یزد از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای اعتبارات سال 1403 سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی استان جهت بهبود شرایط و انجام اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف این مجموعه خبر داد.

به گزارش یزدفردا: نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالین فرهنگی، مفاخر، نویسندگان، مجموعه داران اسناد، سند پژوهان و همیاران سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی(ره) برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست از اقدامات مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و همچنین از خدمات ارزشمند نویسندگان، مجموعه داران اسناد، سند پژوهان و سایر همکاران و همیاران این مجموعه، قدردانی کرد.
 
مهران فاطمی در ادامه «هویت» را همچون روح حاکم بر کالبد جامعه دانست و تصریح کرد: در صورتی که هویت از جامعه ای گرفته شود، کالبد بی جانی باقی خواهد ماند که حرکت و اراده ای در آن شکل نخواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه انجام اقدامات ماندگار به ویژه در حوزه های هویتی و فرهنگی، نیازمند نقشه راه است، گفت: لازم است تا مباحث و نکات مطرح شده در این نشست به سندی راهبردی و کاربردی با پروژه های مشخص، صاحب‌دار و زمان دار تبدیل شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر تدوین سندی جامع، پویا، قابل اجرا و بر اساس آرمان گرایی و واقع گرایی همراه با برش شهرستانی، افزود: پس از تهیه این سند توسط مرکز اسناد و کتابخانه های استان، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب خواهد رسید.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در همین راستا ادامه داد: با قرارگیری این سند در گروه اسناد توسعه ای استان، منابع مالی مربوطه در اعتبارات و بودجه های سنواتی دیده می شود.
 
فاطمی همچنین از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای اعتبارات سال 1403 مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی استان جهت بهبود شرایط و انجام اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف این مجموعه خبر داد.
 
شایان ذکر است؛ «ایجاد موزه و یا محل مناسبی جهت نگهداری اسناد استان» مخرج مشترک مطالبات حاضرین در این نشست بود که استاندار یزد پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا